Mösspåtagning

 
 
Konstaterar att bloggandet inte går så bra, men denna dag var ändå värd att skriva ett inlägg om. Skolans "ceremoni" var hela 6 minuter lång. Lärarna sjöng två låtar, vi andra stod med sångtexten i våra mobiltelefoner och låtsades hänga med. Rektorn sa några korta ord som jag absolut inte la på minnet, innan vi satte på oss mössorna och traskade ut ur skolan. Eftersom att klockan bara var straxt efter nio på morgonen så tog vi oss till Café String och åt frukost i lugn och ro. Surdegstoast, apelsinjuice och téet gröna höjder hade de att erbjuda. 
 
När uteserveringarna öppnade vid 11 tog vi oss till Medis kök och bar där vi lyckades sno åt oss en riktigt bra hörnsoffa innan hela Medborgarplatsen fylldes av vita mössor, vilken vi lyckades ha kvar som våran ända fram till att klockan närmat sig fem, då jag och Siri åkte hem till henne. Timmarna där emellan var bara extremt härliga, fyllda med sol, värme, skratt och någon snabb lunchpaus på Södermanna. Jag är så glad att jag har dessa fina människor omkring mig. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0