sjukis

 
 
 
Har en väldigt intensiv vecka bakom mig, med skola och jobb. Då var det la klart att jag skulle dra på mig något virus och bli sådär kulsjuk i feber och förkylning. Så idag blev jag faktiskt hemma från jobbet, och har varvat mellan att sova och att försöka läsa lite kurslitteratur i alla fall. Får åtminstone gosa in mig i mysfiltar och sådär. 
 
Mat är ju en sån där bra grej att få i sig även om kroppen inte riktigt vill sammarbeta energimässigt, så igårkväll gjorde jag en lite större sats med alldeles supergod pumpasoppa som blir enkel att både laga och få i sig. Som tur var så hade jag tillräckligt med ingredienser hemma för att få ihop något. Dessutom ännu en lite mysig grej: att krypa upp i soffan igen med en varm skål soppa. Receptet jag utgick från kan ni hitta här . Jag är själv väldigt dålig på att följa recept slaviskt, utan höftar lite och sen blir det som det blir. Slänger ändå in en snabbislista över vad jag hade i här i på slutet av inlägget! Nu ska jag återvända till min tekopp, kika ut lite på de fina snöflingorna där ute, och hoppas på att jag vaknar upp lite piggare imorgon. 
 
 
Ingredienser
        Pumpasoppa
        - En stor mängd pumpapuré
        - 1 äpple
        - 1 gul lök
        - 1 liten vitlöksklyfta
        -  Färskriven ingefära
        - 1- 2 buljongtärningar
        - En skvätt rosmarin
        - Vitpeppar
        - 1 frp Oatly iMat 
 
Instruktioner
    Låt allting koka ihop tills äppelbitarna blivit mjuka, mixa sedan soppan slät och toppa med lite bladspenat, groddar eller något annat    
    trevlans. Plättlätt! 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Krya på dig!

Svar: Tack!
Tove K

2016-11-07 @ 18:22:13
URL: http://ttilles.vione.co

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0