Världen i vinter

Hallå där. Världen känns plötsligt som något annat än vad den var för bara en vecka sedan, på flera sätt. Hade inte tänkt skriva så mycket om valresultatet, men det cirkulerar ändå så mycket i huvudet att jag måste nämna det och få ut det någonstans. För nu sitter en individ som som går så starkt emot mig i alla mina hjärtefrågor på en av världens främsta maktpositioner. Det är svårt att finna ord för alltihopa, och det är svårt att ta in det han faktiskt står för. Sällan blir jag såpass upprörd och ledsen. Respekt, peeps. Och att alla får vara med. Det är allt jag önskar för världen nu.

Samtidigt kom det första och största snöovädret sen den där dagen när skolan blev inställd för att ingen kunde ta sig dit för några år sedan. Överallt har man fått pulsa sig fram med snö nästan upp till knäna. Som tur är så har i alla fall pendeln gått mer eller mindre som den ska, så jag har faktiskt inte haft några större problen att ta mig dit jag ska. Under de här dagarna har vi haft studiebesök på "termin femmornas" praktisplatser, vilket var så himlahimla härligt att få ta del av. Att få se vart det egentligen är vi kommer sluta efter alla föreläsningar och seminarier. 

 

Så mycket mer hade jag inte att säga. Sprid lite kärlek i helgen, hurrni. Snälla. 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0