när det inte blir som tänkt



Igår kom jag minsann på att jag skulle göra en smärre dramatisk hårförändring: ville kapa en massa på längden och färga bra mörkare i botten, men behålla de ljusa topparna. Så jag gav det ett försök idag. Låt oss säga som så att ingen kommer reagera ett skvatt på att jag faktiskt gjort någonting. Så bra gick det med den lilla förändringen. 

Aej. Trots att jag ändå tog mig en sax och kapade uppåt 15 cm på längden (ja, jag klipper mig själv) så känns det inte. Det märks liksom inte. Färgen, som ändå satt i en halvtimme, vilket var enligt instruktioner, märktes inte av ett skvatt. Så lite besviken på både mig själv och färg lär jag göra om hela processen imorgon. 

Fick i alla fall avsluta dagen med en liten mysmiddag med bra sällis. Sånt livar ju alltid upp en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0