Ibland är det skönt att komma bort

En favoritmänniska! 
 
 
Godmorgon! Hoppas att ni haft en toppenhelg och att energin är påfylld inför en ny vecka. Det skulle jag vilja påstå att min är. Så, under torsdagen så kände jag lite att jag behövde göra något. Aktivera mig, se något nytt. Jag skrev till Hanna (tack och lov att vi är lediga samma helger 💖) och vi kom fram till att vi kunde fara iväg runt lunchtid under fredagen och hålla oss borta från Stockholm i något dygn. Det blev alltså en liten spontan roadtrip till Nyköping! Det var en riktigt mysig liten stad, måste jag säga. Jag kärade ned mig något i alla fina villor som nästan alla såg lite äldre ut, med charmig karaktär och defekter. Dessutom riktigt fint med ån som ringlar sig genom byggnaderna. 
 
 
 
Vi spenderade nästintill hela fredagskvällen på det enda öppna vegan- haket i stan vid namn Mårtens Hus, men ärligt talat så var konkurrenter nästintill överflödigt då det var en riktig tiopoängare. Vi beställde goa' alkoholfria drinkar och slog oss ned och njöt av solen i deras trädgård. Beställde senare middag av den rätt så sköna personalen. När solen sedan gick ned och det blev lite småkyligt slog vi oss ned inomhus istället, med varsin bit kaka till efterrätt. Gillade både inredning och mat! 
 
 
Under kvällen promenixade vi, tog tillvara på det fina ljuset trots att det var lite kyligt, och avslutade med en varm bubbelpool och en massa snick snack på hotellet i ett par timmar. Jag somnade därefter ganska gött. Under lördagen hann vi med lite morgonyoga, hotellfrukost, lite shopping och utforskande av staden. Innan vi åkte hemåt igen så avslutade vi med att ta med oss lunch till en brygga, där vi efter matintag kunde ligga och sola en skvätt. Var riktigt glad att vi hade möjlighet att fara iväg sådär, och att jag fick spendera lite kvalitetstid med fin vän. ✨✨
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0