Tog vara på vintern i Romme

 
Det har varit så himla fin vinter den senaste veckan. Ja, det kanske är lite väl kallt med 14 minusgrader i Stockholm, framförallt när det blåser rakt igenom våra icke- vindtäta jackor och pendeltågen inte går riktigt som de ska, men vad gör väl det när jag nu kommer minnas den här vintern som väldigt fin framför grå och dassig? Det gjorde i alla fall att jag längtade efter lite friluftsaktivitet, att ta vara på det. Ville inte att det skulle gå till spillo, utan passa på att göra något av det.
 
Så, trots att jag åkt ytterst lite skidor i mitt liv, så tog jag med mig Jonathan till Romme. Förbokade skipass och utrustning, packade en lite ryggsäck med frulle och te- thermos, och hoppade in i bilen där vi lyssnade på P3 serie till underhållning. Lyckades under dagen mer eller mindre lära honom, som tidigare bara åkt snowboard, hur man tar sig ned för backarna och i slutet av dagen var åken riktigt härliga. Pausade för lunch i toppstugan, vilken var över förväntan. Riktigt gott! När vi senare på kvällen tagit oss hem till Stockholm igen var båda väldigt möra, och jag somnade 15 minuter in i en film. Det var en bra dag. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0