Bokhylle- update

Ja, jag vet att jag delat med mig av exakt dessa bilder på instagram redan, men jag vill minsann dokumentera på bloggen också. Sååå, här är äntligen lite bilder över vår sprillans nya bokhylla. Ytterst tacksam för hjälp vi fått då varken jag eller J är särskilt händiga av oss. Mitt bidrag i det hela var design av hyllplan och målningen. Valde en beige nyans med toner av rosa i, då jag tänkte mig att det skulle fungera bra ihop med både de nya stolarna i köket, och de orange och roströda detaljer vi har en del av.  
 
 
Jag fixar och donar i hyllan hela tiden. Ändrar om, flyttar runt. "Vill jag verkligen ha en vas just här? Ska tavlan stå i mitten eller på sidan av i facket? Ska tavelramarna få stå samlat på ett plan, eller vill jag sprida ut dem?". Typ så. Ena dagen tänker jag att jo, nu är det bra. Nästa ändrar jag lite till. Men det är roligt. Roligt att ha ett pågående projekt, något att finurla på. Tänk vad uttråkad jag kommer bli när allting tillslut bara står på sin plats och jag inte har saker att flytta runt längre? Kommer plötsligt ha oceaner av tid. 
 
 
J har även insisterat på att vi ska ha en av mina egenmålade tavlor i hyllan. Så, för tillfället har jag placerat en något rosablommig canvas där någonstans. Det är ändå lite roligt att få ha något eget "on display". Hur som helst, så börjar vårt hem att kännas komplett. Det har ju främst varit de där stora möblerna vi varit tvungna att byta ut, de mindre sakerna hade vi ju redan. Plädar, kuddar, ljusstakar. Och nu känns det som att vi faktiskt har möbler som kommer att kunna följa med oss i ganska många år. Vill ju gärna tänka på sånt. Att välja saker som jag inte kommer behöva byta ut om ett par år igen i någon slit- och släng anda. Att välja lite stilrena och klassiska möbler och material som inte gärna går ur tiden, sådär. Ska det nu få pryda vår hem och eventuella framtida hem i tillräckligt många år så känns det också värt att välja sådant jag och J verkligen tycker om från början. Får väl bara hoppas att jag tänkt rätt! 
 
Sammanfattning: just nu trivs vi väldigt bra i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0