35 mm

Hallå. I helgen fick jag hem ett nytt objektiv som jag kikat på ett tag, nämligen ett 35 mm, 1.8. Har haft ett fast 50 mm väldigt länge, och har i princip aldrig bytt sedan jag fick det. 50 mm är dock en lite klurig brännvidd om en inte använder det enbart vid porträttfotograferingar, i och med att det är så himla "inzoomat". Vet inte hur många gånger jag "bara ska ta en bild lite snabbt", men det slutar med att jag måste backa femtio meter eller ställa mig på en stol på grund av att det inte går att zooma ut. Såå, nu har jag alltså skaffat ett lika ljusstarkt, men som är lite mindre brännvidd på. 
 
Efter att ha hämtat ut objektivet på posten så var jag ju naturligtvis rätt så nyfiken på det, så slank ut i skogen, slog mig ned bland lite höstiga ormbunkar, och testfotade. Sammanfattat så tror jag att detta blir mitt nya standardobjektiv; toppen! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice Lindström

Åh vad fina bilder! kul med ett nytt objektiv!

Svar: Tack så mycket! Verkligen.
Tove K

2018-10-09 @ 10:27:09
URL: http://bilderbyalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0