Vårt nya matbord och avslappning

Sisådär blev det helt enkelt med den nya matgruppen! Jag är supernöjd med både bord och stolar. Jag är glad att vi hittade ett runt bord i just trä, som är himla fint. Det är också lite personligt, inte helt slätt, lite ojämnheter här och var, inte helt perfekt. Som det ska vara. Och gällande stolarna; som jag nämnde i det här inlägget så har jag varit liiiite trött på att inte ha ryggstöd ELLER kunna nå ned till golvet med fötterna när jag sitter på de gamla stolarna. Det är lätt att bli lite trött i ryggen rätt snabbt. Så nu, hurrni, nu kan jag äntligenäntligenäntligen sitta vid matbordet och bara njuta i några timmar utan problem. Vi har än så länge hunnit med ett par brädspelskvällar, som vi upptäckt att ett runt bord är optimalt för! Det blir också lite härlig stämning när alla kan sitta mot varandra. 
 
 
Som ni ser så har jag även slängt på lite höstdekorationer. Något hände efter vår spa- helg, för jag som knappt haft några höstkänslor alls sprudlar nu av dem. Vill bara klä mig i brunt och orange, dricka härliga varma drycker, gå på promenader och njuta av att det är lite sådär lagom kyligt mest hela tiden. Tror kanske att det var lite tid i lugn miljö jag behövde för att kunna hitta tillbaka till något slags lugn själv och kunna njuta av det jag tycker om i livet.
 
 
På tal om lugn så har jag två saker som fungerar himlans bra för mig just nu om jag vill komma ned i varv. Det första är appen Calm, där jag antingen bara slår på någon lugn musik, lyssnar på naturljud (som kvittrande fåglar eller vågor på en strand), eller gör någon slags meditationsövning. Jag gillar "body scans" bäst, övningar som lägger fokus på en kroppsdel i taget. Att få någonting så specifikt att tänka på gör det så mycket lättare att släppa allting annat som snurrar i huvudet 24/7 annars. 
 
Det andra är ASMR videos på youtube. Innan jag och Siri pratade om det i söndags så trodde jag att jag var ensammast i Sverige om att faktiskt lyssna på det. Jag gissar att det går snabbt att varva ned med hjälp av det i och med att det pratas så. hiiimla. lugnt. Och såklart, själva asmr- reaktionen. Rekommenderar. Typ som  den här, en nybliven favvo. 
 
Menneeee det var allt jag hade för idag. Pöss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0