Rundtur i vardagsrum och kök

Okej, efter sovrumsinlägget så kände jag helt enkelt att den typen av "före- bilder" kan vara roligt att ha även på resten av lägenheten. Här är alltså en liten rundvisning av hur det ser ut just precis nu, innan vi kommit på plats ordentligt. Vi börjar med vardagsrumsdelen!
 
 
Såhär har vi alltså fått till det hittills. Jag är så himlahimla nöjd med soffan. Den är stor och rymligt, men tar inte alltför mycket plats. Jag och J kan nu sitta i varsin ände och vinka till varandra, nästan så att jag kan sakna den automatiska närheten av att ha en liten soffa, haha. Nej men, den är toppen. Jag är också himla nöjd med den svarta rottingfåtöljen som jag spanat in huuuuur länge som helst och tänkt att "en dag, en vacker dag, så ska en sådan få pryda mitt vardagsrum". Det är en underlig typ av materiell lycka att äntligen kunna krypa upp där med gosig filt, katt i famnen och en bok i handen. 
 
Saker som är på G i vardagsrummet: 
  • Taklampa ovanför soffbordet. Just nu ser ni bara sladden av den tillfälliga glödlampa vi hängt upp i taket, men den är i alla fall heeelt fel placerad. Det gör att varje gång en ställer sig upp från soffan så dunkas huvudet rakt upp i lampan- ett riktigt irritationsmoment. Så jag längtar efter att få hem den lampa vi faktiskt ska ha så att vi kan placera den rätt! 
  • Bokhyllor. Vi får se hur och när de dyker upp, men jag är så sugen på lite maffiga bokhyllor. 
  • Kanske att jag vill byta ut gardinerna? Jag får ta mig en funderare på vad som skulle passa bättre. 
  • Smådetaljer. Jag måste hitta en vettig plats för allting. Vad passar in vart? 
 
 
Sedan har vi köket, här med lite disk i vasken. Den öppna planlösningen gör att det blir lite svårt att dela upp det i kök och vardagsrum, allt är ju bara ett enda stort rum. Superhärligt i och med att det blir en väldigt stor social yta, men vi har också fått tänka ett snäpp extra för att både vardagsrumsdel och köksdel ska flyta ihop utseendemässigt. Vi har också varit lite trötta på de höga barstolarna, i och med att ingen av oss orkar sitta på dem särskilt länge. Kanske börjar vi bli gamla, jag vet inte, men en blir trött i ryggen rätt snabbt när de saknar ryggstöd. Efter mååånga sökningar fram och tillbaka hittade vi till slut en ny matgrupp som vi gillade båda två, och det verkar som att den kan dyka upp här hemma redan i veckan. Håll tummarna för att det blir bra! Jag tror det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0