Ledig förmiddag

 
 

Hallå i stugan. 

Jag lever ett lite småstressigt liv för tillfället, med inlämningar och tentor i tre olika kurser, jobb, vänner och träning. Vill ge hundra på alla fronter samtidigt, vilket jag i viss mån trivs med. Att det är lite intensivt, att jag har saker att göra. Men, ibland känner jag av i kropp och sinne att jag inte hinner med att vila ut mig ordentligt. I och med att jag började jobbet ganska sent idag tog jag mig därför förmiddagen att verkligen bara vara. Sov ut ordenligt, tände ljusslingan i mitt nuvarande favorithörn av lägenheten, gjorde gofrulle med saffranspannkakor och granatäpple och tittade på senaste avsnittet av Hela Sverige bakar.  Somnade till och med om en skvätt igen efter det, så vilan var nog välbehövlig. Slänger med receptet på saffranspannkakorna, de var nämligen tipp topp! ✨✨
 
 
 
 
Saffranspannkakor
 
- 3 dl vetemjöl
- 1 1/2 tsk bakpulver
- 1tsk vaniljsocker 
- 1krm salt
- Ett paket saffran, 0,5 g
- 1 msk socker
- 2,5 dl havremjölk
- 2 ägg
- 2 msk smält smör
 
Rör ihop de torra ingredienserna. Vispa ned havremjölk, ägg och smör. Stek på medelhög värme. Gott ihop med syrliga tillbehör, som hallon eller granatäpple! För ett veganskt alternativ användes mjölkfritt margarin, och jag tänka mig att en knapp matsked fiberhusk ersätter äggen ganska bra. Dessa lär hur som helst bli en favorit under december månads helgfrukostar! Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0