Budapest

 
 
Halli hallå. Det är knäppt vad tiden går. Tänkte nämligen att jag skulle uppdatera om min helg i Budapest med lite mixade kamera- och mobilbilder när jag insåg att det redan var nästan en månad sedan jag var där? Hur. Går. Det. Till. Ibland hänger jag inte riktigt med. Men härligt är väl det också, för just nu känns det som att vädret blir lite bättre för varje dag som går. Jag har kunnat sitta på balkongen och njuta av solen i linne. Har kunnat använda mig nya (second hand) skinnjacka. Känt mig lite vår- fräsig med solglasögonen på. Mja, det känns ändå bra. 
 
Hur som helst; Budapest. Jag och Jessica hade pratat om att hitta på någonting, åka iväg någonstans ihop sedan hösten. Jag med min lilla studentekonomi hade stundvis lite svårt att få till det, men slutligen blev det att vi satte oss ned och hittade ett paket som jag skulle våga påstå var ett riktigt kap. Så, vi bokade och for iväg över en långhelg. Väl där hann vi med lite promenixer för att utforska staden, som för övrigt var superfin, brunchade, sprang på enormt badhus och hängde lite på en mysig takbar med goda alkoholfria mojitos.
 
Trots lite kyla och en smärre snöstorms- inställda tåg- visste inte hur vi skulle ta oss hem- incident under lördagkvällen, så hade vi en rätt så härlig helg där vi hann med att "bocka av" en hel del. Mycket tydde dock på att det nog är en riktigt härlig sommar/småhipsterhäng- stad, om ni förstår vad jag menar. Vet inte hur många gånger vi gick förbi en igenstängd bakgård där vi ändå kunde se spår av en uteservering med ljusslingor eller stora väggmålningar längs fasaderna. Kommentaren "det här är nog superfint på sommaren" dök upp betydligt fler gånger än väntat. Så ja, om jag tar mig dit igen så blir det nog under en varm sommarmånad. Tips! 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Så sjukt vackra bilder!

Svar: Men tack!
Tove K

2018-04-14 @ 19:48:24
URL: http://angelicawahlin.se/
Postat av: Jessica

Som jag väntat på detta inlägg, äntligen! 💁🏼

2018-05-02 @ 21:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0