Lördagssyssla

 
 
 
 
 
 
 
 
I lördags hade jag och Jonis en reserverad kväll ihop efter att jag hade jobbat. I och med det fina vädret hade jag bra himla feeling i både kropp och knopp och ville ut i naturen. Som tidigare långvarig scout har jag fortfarande en fläng av friluftsmänniska i mig till och från, och ibland måste jag få utlopp för det. Denna gång resulterade i att vi hamnade ute på Gålö ihop med en öppen eld. 
 
Innan vi åkte ut så förberedde vi lax i paket, fyllda med potatis, morötter, paprika, rödlök och lite smör och citron på. Dessa tycker jag är lite roligare att grilla än, ni vet, korv med bröd att ha lite ketchup på. Nej, då är det absoluuuuuut roligare att få ihop en riktig måltid. Med oss hade vi även en påse västkustchips, som nu har blivit standard- favorit- varianten, och lite efterrätt. Vi hittade oss en liten stranddel att göra upp en eld på, vilket jag (skryt) lyckades med på första försöket. Blev smått imponerad av mig själv, tror nämligen inte att jag gjort det utomhus eller i sådär kraftig vind sedan jag var kanske.... 13? 14? Kändes bra att veta att jag fortfarande kan, i alla fall.
 
Trots att Gålö havsbad brukar vara ganska trångt om folk när det är fint väder så såg vi inte en endaste människa från det att vi slagit oss ned. Kanske berodde det på att vi var lite tidigt ute, såhär i slutet på april. Så, vi kunde njuta till max av att bara vara för oss själva och lyssna på vind och hav. Lite frös vi sista timmen innan elden brann ut, men överlag en supermysig kväll. ✨✨

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0