Gamla stans julmarknad


 
Halloj! Här kommer lite snapshots från i lördags, när jag och Jonis traskade runt på stan. Vi började vid city och uppdaterade hans garderob med några plagg. Jag införskaffade både mössa och handskar då jag lyckats tappa och glömma på bussen sedan förra året. På bilderna ser ni även min nya mysjacka i fuskpäls! Tradera- fyndad. Tycker nog att det är det absolut bästa forumet för att handla second hand. Det enda jag behöver fixa till på denna är knapparna, som inte håller sig stängda. Tänker att lite nål och tråd får fixa det hela. 
 
Hur som helst, så lunchade vi lite på café, innan vi tog med oss varsin varm dryck och traskade vidare mot Gamla stan. Som jag förväntade mig så var det knöööökfullt av folk, men så länge vi inte hade bråttom och lät bli att tappa bort varandra i folkmassan så blev det rätt trevligt. Köpte en liten handflätad krans att pryda vår ytterdörr med. Åt lite varma våfflor med hjortronsylt i kylan. Påvägen mot tunnelbanan svängde vi även förbi sci- fi bokhandeln där vi även införskaffade sällskapsspel som vi suktat efter ett tag. Hur mysigt att ha lite spel att plocka fram när vi har folk över? 
 
Det var hur som helst en ubermysig dag. Kvällen spenderade vi med lillasysters dansföreställning och go' pastamiddag hemma. Avslutade med Harry Potter; säsongens filmserie. ✨✨✨ Hoppas ni också njuter av december! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0