Oktober

Hej! Här kommer en liten life- update i listform, som vi hoppar rakt in i. 
 
1. Vi har flyttat. Förstå? Allting gick så himla snabbt, från första samtalet från mäklaren, till att gamla lägenheten var såld och vi var inflyttade i den nya. Knäppt är det. Men det har varit såååååå mycket att göra de senaste veckorna. En flytt är härligt, men först när den är klar skulle jag säga. Det är så många stressmoment längs vägen. Bli av med saker en inte vill ha kvar, städa, rensa, packa, flytta, fixa hyrbilar, hitta nya möbler, bestämma vad en ska ha för nya möbler. Kan nog vara det svåraste för min del, själva beslutet. Det tar mig alldeles för lång tid, jag velar fram och tillbaka. Som tur är så brukar jag hitta rätt så småningom. 
 
 
Vi börjar komma på plats och i ordning, men har fortfarande mycket att fixa och dona med. Hittills har vi hunnit med att måla om sovrummet i den färg vi vill ha och fått vår nya soffa på plats. Längtar efter att fler såna där "stora" fix ska vara klara snart, så att jag kan börja knåpa på småpysslet, dekoren. Det ska bli kul! 
 
En fundering; jag vill ju gärna fynda lite second hand för miljöns skull. Speciellt nu när det är många inköp på samma gång, i samband med flytt. Men hjälp, vad jag behöver jobba på mitt tålamod för att lyckas med det. Jag har ju ofta en väldigt tydlig bild av vad jag är ute efter eller vad jag tycker är fint, sådär. Oftast så vet jag dessutom att just det kommer dyka upp på blocket, tradera, eller liknande så småningom. Det är bara just det där "så småningom" som blir klurigt när jag är superduperivrig och bara vill få hela lägenheten i ordning nununu. Jobbar på't. 
 
 
2. Praktiken är SKOJ, till och med värd versaler, men alla nya intryck, funderingar kring yrkesidentitet ("Hur ser dem mig? Hur förväntas jag bete mig? Hur ser jag på mig själv i den här rollen?", samt klassikern "Vem är jag?") och att det dessutom inträffar precis samtidigt som jag varje kväll fixar och donar i lägenheten gör att jag är heeelt slut. Alltså verkligen. Tror att både kropp och knopp går lite uppe i varv nästan 24/7, och redan klockan nio på kvällarna orkar jag knappt hålla varken ögon öppna eller humör uppe. Försöker dra ned tempot till något hanterbart, men dessvärre är jag proffs på att boka in för mycket. Såattee, det är också något jag jobbar på just nu, och som jag nog kommer behöva hålla ett litet extra öga på under hösten; att jag faktiskt bokar in lite återhämtningstid också. Så viktigt! 
 
 
3. Det är höst. Ääääntligen. Även om det är mycket som händer just nu, så är jag glad att det händer under just den här årstiden. Det gör det nämligen lite lättare för mig, sådär. Jag trivs ju så himlahimla bra i hösten. Färgerna, kläderna, att det är lite sådär krispigt kyligt, kanelbullar, äppelpajer, pumpasoppa, osv. Ni förstår. Försöker ta mig tiden att njuta av det också. 
 
Det var allt. Taco hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0