Sovrummet- efter kalkfärg

Här kommer en liten update på hur sovrummet blev efter att vi målat om! Väggarna var vita tidigare, och vi kände oss sugna på att tona ned ljuset där inne. Idén om att gå och lägga sig ett mörkt sovrum var något som vi fastnade för båda två, det kändes helt enkelt bara mysigare. Efter att ha gjort lite research hittade jag dessutom Jotuns kalkfärg, som skapar lite mer livlig känsla i färgen. Det händer liksom någonting, det blir snäppet mer än en vanlig färg. 
 
 
Kalkfärgen finns i en massa olika nyanser, och nä, det var inte helt enkelt att bestämma sig. I början hade vi tänkt oss en helt vanlig, mörkare grå. Jag satt och klippte och klistrade ihop små kollage med bilder över de olika nyanserna ihop med bilder av våra lampor, kuddar, med mera, för att vi skulle kunna föreställa oss slutprodukten i rummet. När vi till sist satt kvar med två kollage, där det ena gick i grått och det andra i mörkblått, så sa det liksom poff, så hade vi bestämt oss för den blå. Den kändes roligare. Nyansen heter "St Pauls blue". Den är såklart, som med så mycket annat, väldigt svår att fånga på bild. Jag skulle säga att den har lite mer lyster på bilderna än i verkligheten, men vi är verkligen tipp topp nöjda med den båda två! 
 
 
Ännu en detalj jag bestämde mig för ganska snabbt att vi skulle ha var denna typ av gardin. I och med att vi bor på bottenvåningen så är det rätt skönt att under dagarna kunna dra för de vita gardierna för att minska insynen, men samtidigt släppa in lite ljus. Under nätterna drar vi istället för mörkläggningsgardinerna. Så. himla. bra. Jag sover väldigt mycket bättre när det är såpass mörkt som det blir nu i det här rummet!
 
 
Det var allt jag hade att visa just nu. Längtar efter att få allt småfix på plats; dekorationer över sängen, taklampa, sängbord, växter där jag vill ha växter, kroken som ligger i fönstret ska upp på väggen. Ni vet, alla smådetaljer. Tror det kommer bli hur fint som helst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0