Årets julgran

 
 
Här är alltså årets julgran. Jag är supernöjd! Den har lite speciell form. Väldigt bred nedtill, och väldigt kal upptill. Men jag gillar det, lite charmigt ändå. Granen har fått några nya tillskott i år, bland annat hjärtan i röd sammet; 
 
 
Högst upp till vänster på bilden nedan ser ni en röd/ guldig kula. Jag fick låna några sådana från mamma i år, då hon köpt en mycket mindre gran än vad hon haft tidigare och då inte fick plats med alla kulor. De här julgranskulorna har varit med så länge jag kan minnas under min uppväxt, så det kändes extra mysigt att nu få ha några av de i mitt eget hem! 
 
 
Om några dagar klär jag om den i nyårsstrass. Då får helt enkelt allt det röda åka ned i kassen i förrådet igen. Röda tomtar likaså. Kvar blir allt i grått, beiget, guld och silver. Det röda tygbandet byts ut mot en naturfärgad. Den här traditionen kommer också från mamma- att klä om från julgran till "nyårsgran". Hade kanske inte brytt mig så mycket om det om det inte vore för att vi kommer att fira nyår här hemma, och då vill jag såklart dekorera i nyårsfärger! 
 
Nu ska jag dock slå på en julfilm, och njuta av det julröda i några dagar till. Hoppas att ni har haft en fin jul, oavsett hur eller om det firats.  

Kommentarer
Postat av: Hemma Hos Felicia

otroligt fin julgran! Och ett försenat god jul till dig! :)

Svar: Men tack! Och detsamma. :)
Tove K

2019-12-29 @ 08:49:25
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0