Ommålning av ikea- möbel

December bara flyger förbi! Det här inlägget har legat i utkast i flera veckor nu, men det händer saker konsant, och inte förrän nu kom jag till skott att göra klart det. Tänker att alla jul- updates får komma lite i efterhand. Vi börjar med en liten förändring här hemma, nämligen tv- bänken! Vi bytte ut vår gamla, som såg ut såhär: 
 
 
Jag hade lite svårt för de öppna facken och sladdar som stack ut här och var. Ville ha något som gjorde rummet lite mer enhetligt, så därför blev det klassikern Ikeas Bestå istället! Vi hade massvis kvar av vår gråa väggfärg, och valde att måla in den nya tv bänken i samma färg som väggarna. 
 
Tosca var såklart med genom hela processen. Ska nosa på skruvmejseln när det skruvas, penseln när det målas, och såklart så skulle hon springa in och gömma sig i möbeln när den var färdigmonterad. Det är mysigt ändå, att hon vill vara med! 
 
 
Det var lite jox. VI fick börja med att måla två lager av vit häftgrund, då den grå färgen annars inte fäste på Ikea- möbelns lite plastiga yta. Så, två lager häftgrund och två lager grå färg senare kunde vi äntligen montera ihop allting och ställa ut i vardagsrummet! 
 
 
Benen som den står på nu är våra gamla soffben. De funkar bra, det blir nämligen perfekt höjd på bänken med hjälp av dem! I framtiden kommer jag nog dock att spraymåla benen mattsvarta. Både ben på våra köksstolar, matbord och soffbord är just mattsvarta, så jag tänker att det kommer att passa in lite bättre. 
 
Under förra veckan fick vi dessutom upp tv:n på väggen, efter mycket om och men. J och hans pappa hjälptes åt, och åkte två vändor fram och tillbaka till Bauhaus för att hitta rätt skruvar. Den hamnade liiite högt upp, och jag och J hjälptes åt att flytta ned tv:n femton cm dagen därpå. Nu är vi nöjda!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0