Februari- en recap

Februari försvann i ett svep! Det brukar för mig vara en ganska händelselös månad där jag år efter år mått som sämst jämfört med andra tider på året. Så, jag var inställd på samma visa i år igen. Men vet ni vad? Det har faktiskt varit en ganska härlig månad. Jag har inte alls känt mig sådär låg som jag brukar. Kaaaan ju vara för att;
 
 
 
... februari bidrog med en massa sol och lite våriga temperaturer! Det har säkert varit en del gråa dagar, men jag kommer minnas månaden som solig och fin. Det bidrar ju också med en väldans massa energi och livsglädje, jämfört med det grå och sega. 
 
 
Trots det så hann jag ändå med nåt enstaka skidåkningstillfälle och fick spendera lite kvalitetstid med mamma. Den här morgonen hade det kommit extreeemt mycket snö, och jag hämtade henne tio minuter/ en kvart sent efter att ha stått och skottat fram bilen. Tror vi tog oss runt 6 km eller något sådant, mitt längsta skidåkningspass hittills. 
 
 
När den värsta snön hade försvunnit spelade twenty one pilots på Globen. Det kan ha varit den häftigaste spelningen jag varit på. De la nog en heeeel del resurser och energi på att skapa en show snarare än att vara ett tvåmannaband som går upp på scen och spelar några låtar, och det märktes. Får ni chansen att se dem, gör det! Det var en upplevelse. 
 
 
Snön började smälta och solen började visa sig på riktigt ungefär i samma veva som min käre mor upplyste oss om att vi har ett stenugnsbageri en kvart från vår lägenhet (tack!). Tre helger på raken blev det sedan promenad dit på lördagmorgonen för att köpa en liten helglimpa. Kanske att det slank ner en semla eller två också. Kanske. 
 
 
Vi började med skrivandet av C- uppsats i skolan, vilket skapade ett antal dagar för mig att sitta i hemmakontoret och plugga. Tackar inte nej när lägenheten bjudit på såhär magiskt ljus. ⬆️
 
 
I mitten av februari, där någonstans, spenderade jag en dag på Yasuragi med Hanna! Det var magiskt. Vi inledde förmiddagen med ett yogapass, lunchade loss på deras vegan- meny och hängde sedan på badet. Andra gången jag var där, och var verkligen inte besviken den här gången heller. 
 
 
Sedan kom ju alla hjärtans dag. Med motiveringen "vi har ju aldrig haft en riktig alla hjärtans dag" (vilket verkligen stämmer) slog J på den stora trumman med blommor, kort, frukost på sängen, ett finfint halsband, bokad massage och restaurangmiddag. Jag kände mig både bortskämd och uppskattad. Hjälp. Vi lyfte väl också gemensamt att ribban inte alltid kan ligga så pass högt, men det var magiskt och jag uppskattar veeerkligen att han gjorde allt detta. 
 
Jag tycker ju även om att visa lite uppskattning för folk i min närhet den här dagen på året. Något år skickade jag kort till mina vänner, något år har jag varit och lämnat en chokladask hos familjen. I år gjorde jag ett gäng hemmagjorda crème brûlée- praliner som jag delade upp. Några hamnade hos mamma med familj, några hos Jonis syster och några i våra egna magar. Det var gött!
 
 
Här ⬆️ någonstans insåg jag att jag har mindre än ett år kvar på Sopis innan jag är färdig socionom. Härlig känsla, men också lite nervöst. Vaaaad ska jag göra med mitt liv? 
 
 
Katt'n har varit fruktansvärt gosig. I och med att jag har haft en del skrivtid hemma så har hon under dagarna kommit och hoppat upp i mitt knä där jag sitter framför datorn. Kan verkligen rekommendera uppsatsskrivande med en liten purrande varelse i famnen -> det blir snäppet härligare! ✨Lite mindre härligt när jag tagit en kvarts yoga- paus för att sträcka ut kroppen och sedan hitta tillbaka till pluggfokuset, när hon kommer och nafsar en i tårna konstant....
 
 
Mot slutet av månaden kom J's föräldrar förbi med denna tulpanbukett. Så. himla. härlig. Och jag insåg hur mycket jag vill ha vår på riktigt nu. 
 
 
 
 
Sist men inte minst så fick jag ett ryck och klippte mig en lugg. Vet inte riktigt hur det gick till. Har inte tänkt på det tidigare riktigt, så det var verkligen spontant. Helt plötsligt stod jag liksom där med saxen i handen och körde på. Jag är nöjd i alla fall! 
 
Fanns såklart ytterligare en par guldstunder som inte kom med på bild. En myskväll framför Mello med familjen och en med högstadiegänget, en söndagkväll där jag fick sitta och snacka strunt med lillebror i några timmar, en hellördag med J's syskon, en kväll på MoS med J och tvillingarna. Lite sånt där. Mys. Nej, februari har ändå varit bra. ✨✨
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0