Ljus antikgrå

Vi har ju- som säkert sett på instagram- målat om sovrummet. Vi har pratat om det sedan... i våras kanske? Och sedan vi målade om sovrummet och det blev vårt favvorum så har vi ändå varit lite sugna på att måla om lite mer. Så steg ett blev att göra lite tester. Vi startade med tre nyanser från Jotun. Helt gaaaaalet vad svårt det kan vara att välja en grå? Tänkte ändå litegranna att "jaja, en grå är en grå". Nej, nej. Så mycket att välja mellan. En kall grå, en varm grå, en mörk, en ljus...
 
 
Vi bestämde oss till slut för den nedre av dessa tre: Jotuns "ljus antikgrå". NCS 1502- y. Sen var det bara att sätta igång!
 
 
Vi fick målarhjälp av lillebror. Det tog lite tid. Fredagen och lördagmorgon gick åt till att tejpa in lister och tak. Vi hann göra en vägg under lördagkvällen, då vi var iväg på annat under dagen. Under söndagen hann vi med hela två lager med en pizzapaus. Måndagen körde vi faktiskt ett tredje lager, då vi hade en del färg kvar, och jag tyckte att det behövdes på många ställen. 
 
Sååå. Jag tänkte dela med mig av lite bilder på resultatet! Lite svårt att fånga på bild, men men. 
 
 
Det blev snäppet ljusare än vad vi tänkte oss när vi såg provfärgen, meeeen vi är nöjda ändå! Hallen och vardagsrummet känns nu lite mer dämpat och som att det går lite mer av en röd tråd genom lägenheten. Bokhyllan är också inmålad i samma färg som väggarna, väldigt behagligt! 
 
Det var en snabbupdate på lägenheten, nu ska jag sova. Natti! 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Hej! Ska också måla med Jotuns färg Ljus Antikgrå. Googlade lite snabbt och kom in här till ditt otroligt fina hem! Jag undrar vad det är för gardiner du har? Passar så fint till färgen!

Ha det fint :)

2020-10-09 @ 11:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0