Ny instagram

Halli hallå! Hoppas att allt är bra. Själv sitter jag just nu dagarna i ända och skriver hemtentor. De absolut sista för socionomprogrammet. Det känns lite knäppt! Terminen avslutas nu i slutet av januari, och sedan börjar jag äntligen jobba. 
 
Har haft lite funderingar kring hur mycket jag vill dela med mig av framöver, såhär offentligt. Att inte blogga eller ha någon kanal att åtminstone försöka inspirera lite på känns konstigt (speciellt då jag bloggat i säkert... 10 års tid?). Jag har ju ändå en kreativ ådra och tycker om att dela sådant ihop med andra med liknande intresse. Jag tycker att det är kul att hitta en ny profil att följa och sedan kunna göra ett utbyte av inspiration. Att inte låta något av det få ett litet, litet utrymme av internet känns lite som att stänga ned en kreativ del av mig själv som ändå varit ganska viktig för mig och min självbild. Sååå, jag gjorde faktiskt en ny instagram- profil, som jag kommer låta vara offentlig. 
 
 
Tanken är att jag där ska kunna få utlopp för just det kreativa, utan att behöva vara särskilt privat. Vad jag gör om dagarna kan jag hålla till andra forum. Så, den här profilen är alltså baaaara en kanal till för till exempel min heminredning och porträtt eller annat jag fotar för estetikens skull. 
 
Tänkte dela med mig även här av lite av de bilder jag lagt upp där än så länge. Kan nämna att vi för några veckor sedan fyndade ny klädsel till soffan på rea (wihoo), så snart har vi förhoppningsvis bytt ut den här vita, sönderklösta också. Nu har den nämligen börjat spricka upp i de ändar där Tosca klöst som mest, så vi passade på när den klädsel vi ville ha var så pass nedsatt i pris. Den nya kommer dessutom vara i sammet! Våra köksstolar samt sänggavel är i sammet, och de har katten inte rört. Så vi har en liiiiten förhoppning om att hon kanske inte ska klösa sönder nästa klädsel. Åtminstone inte lika snabbt. I samma veva får vi kanske också införskaffa lite extra klösbrädor utöver de vi redan har, så att hon har lite alternativ. Ja, vi håller tummarna i alla fall. 
 
Just nu är har vi det i alla fall ungefär såhär här hemma, med julen utstädad: 
 
 
Täckte några fula hål i väggen med en ny tavla! Blev dundernöjd, tycker att den passade in ganska bra där. Postern är från Desenio, ramen är farfars gamla. Fick en kasse med ett gäng gamla ramar i olika storlekar av honom för några år sedan, då han själv inte hade användning av dem längre. Just de vita tycker jag har passat in väldigt bra här hemma. 
 
 
Det var nog det jag hade just nu, så får vi se vad som händer med blogg och så framöver. Vet att det bara är januari, men ja, jag är redan lite sugen på att plocka in lite vår med tulpaner, ta fram våra ljusare gardiner ur förrådet, m.m. Ska nog hålla mig liite till. 

Kommentarer
Postat av: Erikus

Hola!
Du får inte sluta blogga ba haha.
Kuleh med insta

2020-01-13 @ 12:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0