Nyårsafton och 2020

Gott nytt år! Hoppas att alla hade en bra nyårsafton. Jag och J var väldigt sent ute med våra planer. Till en början hade vi knappt tänkt göra så mycket väsen av nyårsafton. Tänkte oss en lugn middag. När det väl började dra ihop sig visade det sig dock vara fler än vad vi tänkt som inte heller hade något planerat. Så, det slutade med att vi dukade upp ett långbord för tolv personer i vår lilla lägenhet! Och jag tyckte ändå att det var lite roligt att få dekorera lägenheten med vimplar och ballonger. Tänkte visa lite av hur det såg ut! Vi börjar med dukningen. 
 
 
Vi var såklart tvungna att låna lite extra stolar och två små trädgårdsbord (tack mamma för att jag får komma och sno sådant ibland!). Det avlånga bordet har vi vanligtvis i kontoret, så det fungerade toppen att bara byta plats på köksbord och kontors-bord för att skapa fler platser. 
 
 
Ovanför bordet fäste jag vimplar i guld som jag sparat sedan förra årets nyår. På bordet la jag ut delar av plastgranen vi har i sovrummet för lite vintrig grankänsla, och på det en liten "happy new year"- girlang. På glasen fäste jag små stjärnor som alla sedan fick skriva sitt namn på. Såhär i efterhand så tror jag faktiskt att det hjälpte, tror inte någon tappade bort sitt glas under kvällen! 
 
 
Ändå imponerad, och tacksam ändå, över att vi hade möjlighet att bjuda in alla och att alla fick plats! 
 
I vårt tredje rum, som vi som sagt kallar för kontoret, ordnade vi lite aktiviteter. Bland annat en fotovägg som utnyttjades under i princip hela kvällen. Så himla kul!
 
Psst. Har visst fått höra att jag är knäpp som "klär om granen" inför nyår. Jag skyller smått på min mor som introducerade mig till idén, haha. Det är dessutom inte en särskilt stor ansträngning, i år plockade jag bara ned allt det röda, inklusive det röda bandet jag tidigare haft i granen. Bandet byttes ut mot ett i neutral jute, och ta daaaa! Vips så är allt det julröda borta, och kvar är endast det beige'a samt guldigt nyårs-glittrande. Den guldiga pärl- girlangen fick såklart också vara kvar, den passade ju in i nyårets färgtema. Tog dock ingen bättre bild på det än denna suddiga: 
 
 
Till fotoväggen hittade vi på Lagerhaus pinnar med olika motiv på, som vi tänkte kunde vara kul att ha. Någon med partyhatt, någon med spexiga glasögon, någon med rosa fluga. Även de användes rätt flitigt. Jag lät även en sats med utskriftspapper för polaroidkameran tillägnas kvällen! Det var en höjdare. Det blir ju ändå en speciell känsla av de där bilderna. Nästan alla fångades på polaroid under kvällen. 
 
 
Jag hade en dunderkväll. Minuset med att vara den som bjuder in är dock att en behöver hålla sig vaken tills alla har gått. Kan vara min största svaghet i såna här sammanhang, att jag gärna somnar hyfsat tidigt, haha! Kan också ha att göra med att jag ofta är den enda personen som är nykter? Det gick bra ändå. På nyårsdagen kunde jag både sova ut och tog en sväng med bilen ut mot vattnet för en promenix. 
 
För att inte vara den som spär på sociala mediers bild av att allt är "så himla bra hela tiden" kan jag också nämna att jag på nyårsdagen kände en våg av ensamhet. Vet inte varför? Hela kvällen och största delen av natten var mitt hem fyllt av människor jag tycker om, människor som ville komma och dela sitt nyår med just mig och J. Ändå satt jag där i bilen och kände mig lite ensam. Hur knäpp är inte hjärnan då, som hamnar i såna banor? När det rationella spelas ut av... rätt så ologiska känslor? Skyller på mörkret och bristen på d- vitamin. 
 
Som sagt, så hade jag trots det en fin start på året. Åt en god middag på tre rätter. Tog suddiga bilder skrattandes med vänner. Åt chips och spelade spel. Skålade in 2020. Hoppas att det var fler som hade det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0