Tema: foto

 
 
För ett tag sedan så beställde jag en bunt av bilder att fylla mina fotoalbum med, och de tar aldrig slut. Den äldsta var nog från början av 2013, alltså är det bilder från ett års tid. Jag arbetar mig sakta men säkert framåt, men det blev mer jobb än vad jag tänkte mig att det skulle bli. Till att börja med ska de sorteras i kronologisk ordning, och därefter vill jag placera in dem hyfsat fint i albumen också. För skojs skull tog jag tid på mig själv när jag jobbade med det här igår, och kom fram till att ett uppslag tar ungefär fem minuter. Men samtidigt så är det lite roligt att sitta med ett års minnen i händerna. 
 
Jag har även försökt lista ut hur den här lilla, röda filuren fungerar. Till skalet ser den ut som något att köpa på BR, men det är faktiskt en fullt fungerande, analog kamera. Jag är dock ingen expert på det här med analoga kameror och har väldigt svårt att förstå hur jag ska placera den där filmrullen så att det faktiskt blir några bilder. 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Analoga foton har fortfarande sin charm. Det är nåt visst med att ta upp ett fotoalbum och sitta och bläddra. Mysigt!

2014-04-10 @ 10:52:20
URL: http://nattstad.se/sofiareflekterar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0