Happy pride

 
Är hemma från Dalarna sedan ett par dagar tillbaka. Hade riktigt fina dagar där uppe också, med sol och bad samt någon aktivitet här och där.
 
Idag åkte jag in mot stan för att träffa kamraten Siri. Vi hade inte riktigt bestämt oss för att göra något speciellt, så vi vankade bort mot prideparaden. Bland alla de människor som tryckte längs med paraden lyckades vi hitta oss ett par bra utkiksplatser. Blev lite glada av allt det färgglada och glittriga. Sedan slog vi oss ned på en parkbänk med varsin illgrön smoothie innehållande kiwi, lime och äpple. Himla trevligt var det! 
 
Ikväll har jag dessutom gjort en massa god mat. Lagade kikärtsbiffar och gjorde en morotstzatziki till dem. Till efterrätt provade jag för första gången att göra såna där "raw food bollar", vilka jag varit nyfiken på länge. Slängde ihop två olika varianter- en jordnötsboll och en chokladboll, och blev nöjd. Fikon, kakao, nötter och lite jordnötssmör. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0