Fina maxianer

 
 
De senaste dagarna har varit pluggpluggplugg. Väldigt intensivt. Så, som en paus från det blev det plötsligt jobbhelg deluxe, inkusive den årliga personalfesten. I princip enda tillfället på året att se alla i sina personliga kläder och i en mer personlig sfär, vilket var superduperkul. Vet inte hur många jag inte riktigt, sådär, kände igen vid första anblicken, utan de beiga arbetsbyxorna eller den röda Maxi-pikén. Mycket skojsigt. I år höll den i alla fall hus på Berns, där vi fick oss en riktigt bra trerätters middag med inslag av asiatiskt. Var mycket imponerad över vego-alternativen, faktiskt. Marinerad tzay med silkestofu och groddar som en av huvudrätterna (notera: en av, vi fick alltså fleeera rätter till både förrätt och huvudrätt), till exempel. Hur smarrigt låter inte det på en skala? 
 
Det här resulterade i alldeles för få timmar sömn, då det som sagt är jobbhelg för mig och jag var tvungen att få stjärten ur sängen vid 05:30 imorse. Efter jobbet har jag alltså bara skrotat runt, slagit in julklappar (det är dags, hurrni), lagat middag och, tyvärr, skrotat dubbelampeln jag hade i fönstret. Den hade gett upp, helt enkelt. Säckat ihop mer och mer. Efter lite om och men hittade jag trots allt ett par nya platser för växterna som hängde där i, så nu känns det bra igen. Kanske till och med gillar de nya placeringarna bättre. 
 
Kei, kom jag in på ett rejält sidospår där. Nu ska jag passa på att försöka få lite mera plugg gjort, ciao
 

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Du skriver verkligen på ett intressant sätt!

Svar: Nämen tack så mycket!
Tove K

2016-11-23 @ 09:39:08
URL: http://nouw.com/isabellejohanssons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0