höstfeeling

 
 
Dagarna går snabbt, väldigt snabbt, och november närmar sig. Löv på både träd och mark skiftar i varma färger, gult och rött och orange, och kompenserar ganska bra för den annars så grå himlen. Och jag tycker att allt är fruktansvärt mysigt just nu, precis den här årstiden. Att känna den där lite småkrispiga kylan ute och sedan komma in, gosa in sig i tjocktröjor och filtar, en stor kopp te, levande ljus och en bok. För mig är dessa mer specifikt just nu favoriten rooibos chai, ett nyligen införskaffat doftljus som fyller hela rummet med äpple och kanel och Anne Franks dagbok. Och pepparkakskrydda och pumpa i allt. Raw pumpkinspice bollar, pumpkin spice chiapudding, pumpasoppa. Jag som älskar myspys trivs som fisken i vattnet i allt det här höstiga!

Dagarna fyller jag ganska snabbt och nästan lite för lätt med lite för mycket saker. Juridikkursen har varit ganska svår att ta sig genom, och nu väntar sista dagarna av plugg innan tentan på fredag. Det känns ändå bra i magen inför tentan, så förhoppningsvis behöver jag inte vara så nervös. Annars far jag mellan skola, jobb, vänner och familj kors och tvärs hela tiden. Och mycket av det mår jag nog faktiskt ganska bra av.

Måste bara slänga in ett avslutande kommentar med ett litet tips, även om jag misstänker att få inte har hört talas om henne: nämligen vloggaren Zoella, som kommer med väldigt mycket höstig (och ibland även julig) inspiration och bra feeling hela tiden. Så spana in det om ni tycker att hösten känns grå och tråkig och behöver lite pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0