Alla ♥- dag

 
Hej och hallå! 
Idag är det alla hjärtans dag, och jag tänkte gå rakt på sak och skriva ned ett par punkter om just den här dagen.
  • Den behöver inte handla om eller vara till för enbart partners, såsom det ofta ser ut som i reklam eller på andra medier. Verkligen inte. Troligtvis så finns det mer än en människa i ditt liv som du tycker om på ett eller annat sätt. Familj, vänner, släkt. Som också längtar efter uppskattning, precis så som alla gör. En partner vet (förhoppningsvis) om att denne är uppskattad alla dagar om året, medan det kan vara lätt att glömma bort att påminna andra i sitt liv om det. Så, i år snickrade jag ihop små kort som förklarade att jag är himlahimla glad att jag har dundervänner och skickade på posten. För huuur länge sedan var det inte man fick ett personligt brev hem? Det tyckte jag var en kul grej i alla fall! Så passa på idag att visa lite uppskattning för någon som annars kanske inte får höra det så ofta, det kommer sprida glädje.
  • Ta banne mig idag och bara tyck om dig själv lite grann också. Om det nu ska vara så svårt alla andra dagar om året, som jag vet att det kan vara, så kan väl just den här dagen få betyda att det är okej att låta sig vara precis lika snäll mot sig själv som mot alla andra. Låt ingenting sippra igenom, håll sämre tankar borta. Tänk lite extra gott om dig själv, även om det bara skulle vara för en dag. 
 Hoppas alla har en fin dag, taco hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0