Vart hittar jag motivationen

 
 
 
Jul och nyår försvann i ett svep. Efter marsipan och Alladin och lussebullar i mängder, efter julmusik, julbord och juleskum, efter Kalle Anka och riklig vinter högre upp i landet så var det liksom färdigmyst. Nu är granen nedpackad och påväg upp på vinden och tomtarna och belysningen hittade sig en låda att försvaras i. Därefter kom nyår, och det var fint. Hade favvisar omkring mig och den glittrigaste klänningen jag någonsin ägt på mig. Firade in 2017 såsom det brukas, med fin mat, lekar och fyrverkerier ute i kylan på gatan. Fina moments vid tolvslaget och glada rop. 
 
Tanken är väl att jag nu, efter ledighet, ska komma in i en strukturerad vardag igen. Med skola och jobb om vartannat. Men det känns lite svårt och trögt den här gången. Kanske beror det på tanken på januari och februari som två rätt gråa och kalla månader och bristen på d-vitamin. Jag behöver hitta lite pepp, någon form av motivation. Något att se fram emot eller en ny inspirationskälla. Är det någon som sitter på nån form av tips så är det mer än välkommet. Taco hej sålänge, hoppas ni haft en bra start på året. ⭐

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0