När förändringen måste ske Nu


Hallå i stugan. 
Snudd på ironiskt att jag i förra inlägget skrev om att ibland behöva en smärre förändring. För plötsligt blev den större och jag hade klippt av två decimeter hår. 
Ja, ja. Det var dags att göra något mer drastiskt. Jag hade funderat på det ganska länge, att prova på det korta. Fick för mig att jag skulle passa bra i det. Och jag tror att jag trivs hyfsat? Det blir inte lika platt tråk- hängande runt ansiktet som det långa håret. Dessutom- golden bonus- håret fastnar inte överallt hela tiden. Halsdukar, väskor över axeln, etc. Det slipper jag! Fruktansvärt skönt. 

Det här med frisörer dock, hurrni. Jag klipper mig inte särskilt ofta hos frisör. Jag har dessutom velat gå hos en och samma sedan jag var 15 (kanske?) och vägrat byta. Inser att jag kanske måste bli lite öppen för att prova något nytt, då min frisör varit fullbokad månader framöver de senaste gångerna jag ringt för att boka. Slutresultat: mitt icke- existerande tålamod säger "äsch, hur svårt kan det vara", jag plockar upp kam och sax och gör det själv. Fungerar absolut på långt hår, men när jag nu klippte såpass mycket så känner jag nog i maggen att det hade blivit aningens bättre hos frisör. 

Så: är det någon som råkar läsa detta och sitter på lite frisörs- tips så är det mer än välkommet! 


Kommentarer
Postat av: Hemma Hos Felicia

du passar så bra i kort!! :D

Svar: Men! Vad snällt. Tack! :)
Tove K

2017-06-16 @ 21:06:54
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0