Att skaffa katt

Hallå i stugan! Kan börja med att påpeka om att den här tiden på året, kanske mellan februari och maj, infinner sig alltid min mest inaktiva blogg-period under året. Vet inte vad det beror på (kanske att det inte händer så mycket i livet egentligen?), men lusten liksom bara försvinner lite sådär vid samma tidpunkt varje år. Bara att kika in i mina arkiv för att se det här årliga mönstret. 
 
Hur som helst, det har faktiskt inte varit helt händelselösa månader. Jag har hunnit med en sväng till Budapest med barndomsvän, fyllt år, första frisörbesöket på två, tre år, och skaffat en liten kisse! Av dessa händelser så tänkte jag börja med lite kattsnack. Jag och Jonathan började nämligen prata djur i november, och därefter dök det upp OFTA. Nästan dagligen skulle jag våga påstå. Vad vi skulle kunna tänka oss, hur det skulle fungera i hemmet, i framtiden. Till slut så landade vi alltså i katt. Efter att ha kikat på raser och dess olika karaktärsdrag så fastnade jag för birman, en sällskaplig och himla, himla fin ras. Jag gick med i grupper på facebook och höll utkik efter uppfödare både här och där. Till slut så fann jag via en av facebookgrupperna vår lilla tös hos en uppfödare som också bodde i Stockholmstrakterna, vilket gjorde att besök och överlämning dessutom gick supersmidigt. Klurigast av alla förberedelser därefter var nog att komma på ett namn som vi båda kunde trivas med och tycka om. Jag hade en ganska lång lista som samlade bådas förslag i mobilen som vi, kvällen innan vi skulle få henne, helt enkelt rensade. Jonathan fick välja bort ett, sedan valde jag bort ett, och så turades vi om tills det kvarstod två namn. Av dessa två fick Jonathan välja vilket det skulle bli, nämligen: Tosca! 
 
Lite otippat kan det tyckas vara att jag, av alla människor, väljer att skaffa ett husdjur. Jag har aldrig varit van vid att ha djur i min närhet, och haft ganska svårt att lita på dem, vara nära dem. Jag tror att idén om husdjur växte en del under det dryga året jag bodde själv och insåg att jag är fruktansvärt dålig på att liksom, bara vara själv (och det trots att jag även då hade en pojkvän som spenderade mycket tid med mig). Nu har i en liten krabat som gärna vill vara med när jag donar här hemma, och det är riktigt mysigt. Så, efter ett ovanligt långt inlägg textmässigt, har ni nu vår lilla familjemedlem Tosca. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Baby Peaches

Jisses vilken fin katt! Helt otrolig!

Svar: Visst är hon! Tack!
Tove K

2018-04-09 @ 19:21:58
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0