Ljusare och kortare

 
När jag nu ändå gett en liten sneak peek över håret i gårdagens inlägg så är det väl lika bra att slänga in dessa bilder också. Jag var som sagt en sväng hos en alldeles (för mig) ny frisör under förra veckan. Innan dess tror jag att det rör sig om 2 1/2- 3 år sedan jag var hos en frisör senast, då jag inte haft tålamod nog när jag väl vill göra en förändring att gå och vänta på en tid. Istället har det blivit att jag gjort allting själv. 
 
Men, att fixa med sitt eget hår har såklart sina begränsningar. Speciellt med såpass kort hår som jag har haft det senaste året, så blir det klurigt att nå och få det snyggt och jämnt i nacken. Färgningar hit och dit är alltid svåra att gissa resultat av. Så, för en gångs skull så var det lite skönt att bara sitta i en frisörsstol, bli ompysslad, och ha förtroende nog att veta att det kommer bli bra. Jag är riktigt nöjd med resultatet! Jag har aldrig varit såpass ljus i håret som jag är nu, och det känns både vårigt och trivsamt. Funderar till och med på att eventuellt ljusa upp det lite till när det börjar bli sommar om ett par månader. Vi får väl se. Nu ska jag återgå till skrivning av hemtenta, ciao. 

Kommentarer
Postat av: Lena

Fint! Den sista bilden var superfin på dig! Pingla! <3

2018-04-11 @ 06:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0