Istället för pepparkakor

Halloj! Godkväll. Häromdagen delade jag med mig i en instagrampost av att jag minsann inte är sådär supersugen på pepparkakor. Lussebullar, glögg och knäck är sådär gott att jag längtar efter att december ska komma så att jag får slänga i mig allt, men jag har aldrig riktigt känt så för just pepparkakor. Jag kan ta en eller två för att det hör julen till. I år började jag därför finurla på om det finns något jag skulle kunna baka istället för peppisar. En kaka som smakar lite jul, men som är tillräckligt god för att jag ska bli riktigt, riktigt sugen på den. Ville såklart också att den skulle vara möjlig att stämpla ut i kakstämplar, på samma sätt som med pepparkakor. För att ändå få lite samma känsla. Därmed fick den inte heller flyta ut för mycket. 
 
 
Så, jag gjorde det enkelt för mig! Tog en enkel mördegskaka, och slängde ned lite juliga smaker som jag tänkte skulle passa. Här kommer ett litet recept för den som är nyfiken, eller för mitt framtida jag när jag om ett år vill komma ihåg hur jag gjorde. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0