Min jul

Julen i år tillbringades med min familj. Stora delar av J's familj var bortresta, och hos oss var det närmsta familjen på mammas sida som ville fira. Därav blev det en ganska lugn julafton, inte så mycket spring, eller folk, eller stohej. Så, just julafton inledde vi med en frukost i lugn och ro hemma. J hittade ett recept där de gjort fattiga riddare på lussekatter, och överraskade mig med det på julaftonsmorgon. Perfekt, då de glutenfria lussekatterna jag bakat i år blev otroligt torra (hoppas att jag lärt mig något och får bättre resultat nästa år!). Så. De blev helt plötsligt väldigt goda när de fått gotta till sig i en smet! Tips tips. 
 
 
När vi sedan gjort oss i ordning (och kanske latat oss lite), så traskade vi hem till min mamma. Där var bonussyskonen och morfar på besök under förmiddagen, så vi hann fika lite med dem innan de gick. Under eftermiddagen var det sedan vi, mina syskon, mamma och bonuspappa Matte. Vi kollade på Kalle Anka (som sig bör), i åtminstone en kvart, innan vi gick ut och tog oss en promenad. När vi sedan kom in blev det julbord. Var lite orolig hur ett julbord skulle bli som både celiakist och pescetarian, men det fungerade bra! 
 
 
Under kvällen hade vi såklart lite julklappsöppning. Vi avslutade med en runda Catan (är 100 % hooked på brädspel, det är så fruktansvärt mysigt), och ett litet efterrättsbord. Det var en fin dag, med mycket kvalitetstid! 
 
Under mellandagarna som följt har vi hittills hunnit med en kväll med min pappa, hans fru och min farmor. Trevligt att hinna träffa de också. Vi har också tagit en tur till andra sidan stan, där vi spenderade en halvdag med Micke, Elin, och deras döttrar. Helgen har spenderats med en del förberedelser inför nyår. 
 
All and all, vi har haft en rätt lugn och mysig jul! Avslutar det här inlägget med en bild från vår minijul, som vi hade tillsammans med J's yngre bröder och deras flickvänner. Också en väldigt mysig dag! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Vart köpte du dom fina sammets hjärtan ??

2021-11-20 @ 20:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0