Den där varma söndagen i slutet av juli

Den här helgen alltså. Värmen är heeeelt bananas. Jag hade lite svårt att sova i natt, på grund av både tankar och värme, och förflyttade mig ganska så snabbt till balkongen när jag vaknade. Tur att det åtminstone är lite svalt där om morgnarna, med både skugga och lite fläktar. 
 
Startade i alla fall dagen med lite frulle och en is- matcha framför lite youtube. 
 
 
Plättlätt by the way; jag blandar ett par teskedar matchapulver och en sked honung med en skvätt uppkokat vatten och ser till att pulvret rörs ut ordentligt. Häller sedan över kall mandelmjölk och slänger i några isbitar. Enkelt, och svalkande nu när det inte är sådär superlockande att dricka en varm kopp te. Se, så nöjd jag ser ut, nyvaken, med mina oborstade ögonbryn och en mugg i handen.  
 
 
Under förmiddagen hängde jag med min fina fina farmor i bergianska trädgården. Väldigt mysigt! Och en himla bra plats för promenad och att snickesnacka om livet. Vi passade dock på växthusen idag, då det var olidligt varmt. Senare avrundade vi efter en lunch på orangeriet, som jag för övrigt blivit superkär i. Det är så fint?? 
 
 
Eftermiddagen hade jag noll lust att spendera hemma, så jag packade ihop en korg och la mig vid närmsta sjö. Fick sällskap av bonusmamma och vovve. Hoppade i princip fram och tillbaka ned i vattnet konstant, då det nästan var skönare att vara i vattnet än i den dundervarma luften. 
 
Ha det så bra i värmen, ciaooooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0