En regnig dag på Liseberg

HEJ. Här kommer äntligen en lite uppdatering. Jag tog mig an ett sommarvikariat som biståndshandläggare (aka mitt första socionomjobb!), och jobbar därmed hela sommaren. Än så länge har det varit lite upp och ned gällande vädret den här sommaren, så många dagar är jag faktiskt helt okej med att "missa" de regniga sommardagarna och jobba istället. Jag försöker så gott jag kan att komma in i lite semesterkänsla under helgerna, för att hinna njuta lite av sommaren i alla fall. Därför tänkte jag slänga in ett par inlägg med uppdateringar över vad som hänt under just helgerna, när jag lever ut mina semesterdrömmar. 
 
Bland annat har jag hunnit en sväng till Göteborg för att gå på Liseberg med Jonis familj. Vi hade lyckats boka in en helg när alla faktiskt kunde vara med, och just den helgen råkade det visst tokregna. Vi var dock starkt inställda på just Liseberg, och spenderade hela lördagen där, iklädda regnjackor och stundvis ändå dyngsura. 
 
 
 
 
Vissa ^ var helt enkelt mer kittade för regn än andra. Fredrik var nöjd över att ha fullt regnvänlig utstyrsel när vi andra var dyngsura om benen efter både ösregn, kålorado och flume ride. Helt rimligt.
 
Under dagen var jag som mest imponerad över allas topphumör, vädret till trots. Inga sura miner och alla var peppade på att både vara där och åka diverse attraktioner. Liseberg är ju faktiskt, oavsett väder, en väldigt mysig plats att vistas på. 
 
 
 
 
Senare under dagen blev det ett fika- stopp med churros. Så. himla. gott. 
 
 
 
 
 
När vi började känna oss klara med Lisebergs- vistelsen var klockan närmre nio på kvällen, och jag hade åkt hela två åkturer som jag från början inte trodde att jag skulle våga mig på (lite stolt var jag allt). Vi avslutade kvällen med middag på hotellets restaurang, där alla satt ganska trötta runt bordet efter en rätt så lång dag. Trevligt var det i alla fall. 
 
Dagen därpå vaknade jag och Jonis upp till en något soligare morgon i Göteborg. Vi åt frukost på ett mysigt bagel- ställe och spenderade några timmar med shopping innan vi rörde oss hem mot Stockholm igen. 
 
Det hela var i alla fall väldigt mysigt, och skapade lite härliga minnen. Kanske var det till och med så att vi precis den här helgen inledde en årlig tradition? Jag tror minsann att det är värt att göra om!

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Vilka tappra kämpar som gjorde som planerat ändå! Liseberg verkar ändå kul :)

Svar: Verkligen! Det är både mysigt och kul för den som gillar att åka rides, absolut värt ett besök om du inte varit där! :)
Tove K

2019-07-27 @ 08:56:55
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0