Tankar på kite- surfing och en mysig dag

Tjenixen! 
I torsdags hade jag och Jonis vår treårsdag, och jag åkte typiskt nog på vad jag gissar var en ordentlig matförgiftning. Inte kul alls faktiskt. Så, vi fick ställa in det bokade restaurangbesöket och istället spendera kvällen i soffan. Jag kan inte tänka mig att jag var något supertrevligt sällskap, springandes mellan soffan och toan, och tyckte lite synd om Jonis som hade både köpt blommor, choklad och alkoholfritt bubbel. Tur att det finns kvar till en annan kväll. 
 
Såå, på grund av det blev jag hemma igår. Min kropp var fortfarande rätt sänkt, och det tog mig framåt kvällen att börja känna mig som mig själv igen. Som salt i såren har det nog även varit de varmaste dagarna för denna sommar, vilket gjorde att lägenheten blev olidlig att befinna sig i. Idag har jag mått bra igen, och jag och Jonathan passade på att ta oss ut till Gålö för att njuta lite av sommarvärmen. Vi tog med oss lite picknick, varsin solstol, favoritfilten och varsin bok. Jag lyckades till och med doppat mig i havet, vilket är en bragd med tanke på vilken badkruka jag är! 
 
 
 
Jag har även under de senaste veckorna fått för mig att jag kanske vill gå en kurs i kite- surfing, vilket späddes på under dagen när jag låg och spanade på alla som var ute på vattnet. Har dock förstått att det kostar litegranna, så det får nog bli till nästa sommar. Mycket möjligt att det då i alla fall blir en helg i kanske Varberg eller Halmstad för en grundkurs, så får vi se vad jag känner för det efter det. det vill säga om jag ens fortfarande är sugen på det nästa sommar, eller om det är då att det bara är en idé jag fått just precis nu som går över om några veckor. Vi får seeeeee. Mitt stora problem skulle nog vara just att ta mig i vattnet. 
 
 
En riktig mysdag har det varit i alla fall. Lite saltvatten i håret och en försiktig solbränna har jag hunnit få. Nöjd. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0