Oktober/november

Hej! Tänkte slänga in en liten summering av vad jag faktiskt har haft för mig den senaste tiden, då jag känner att det blivit mycket andra inlägg på senaste. Så, här kommer lite småplock av vad jag hittat på utöver jobb och skola! 
 
Oktobers start var ganska lugn. Det var i den svängen som vi målade om och fixade mycket med lägenheten, så mycket energi och tid gick åt till det. En lördag spenderade vi ihop med J's syster och familj, lagade knäckepizza och promenerade. Mysigt. 
 
 
Jag fick lite feeling för höstiga maträtter, grytor och soppor. En klar favorit blev denna fisksoppa med saffran! Krämig, smakrik, göttig. Recept kan ni kika på här. 
 
 
Jag la en del tid på att få klart en tårta till födelsedagsfiranden i J's familj. Jag var absolut nöjd med utseendet, men mindre nöjd med smaken. Tror att jag behöver öva lite på det här med glutenfria bottnar. Just dessa kändes bra när de precis plockats ur ugnen, men hann bli torra under tiden jag byggde ihop tårtan. Men, men, övning ger färdighet! 
 
 
Mot slutet av oktober hann vi med en hel del. Bland annat Gröna Lund och dess spökhus. Jag och Jonis har nu varit där tre år i sträck, och tycker båda två att det är fruktansvärt mysigt. Jag skulle näääästan säga att vi går mer för känslans skull (ni vet, lite som att gå på julmarknad under julen) än för spökhus och karuseller. I år fick vi även sällskap av Jonis bror med fru. Härligt att stå och snickesnacka lite i de 90 minuter långa köerna ändå. 
 
 
Den sista oktober hade J och hans band en spelning i samband med att de släpper ny skiva (finns att lyssna på här eller på Spotify, sök på Like torches!). I och med att det också var halloween samma dag så utlovades även pris för bästa utklädnad. Jag plockade ihop något av det jag hade hemma, som resulterade i en tolkning av Wednesday Addams. 
 
 
Första helgen i november var vi och såg Harry Potter Live in concert. Första filmen visades samtidigt som en orkester spelade all musik till. Fruktansvärt mysigt! Och häftigt. Jag tror inte att jag sett en orkester spela sedan.... Ja. När jag var på något med skolan i mellanstadiet kanske? 
 
Det här passade också oss som handen i handsken, vi som alltid brukar kolla alla Harry Potter filmer inför jul. Kanske att vi går på detta även nästa år, då andra filmen ska visas. Hehe. 
 
 
Sist men inte minst hade vi ett litet halloween- inspirerat häng för några av våra kompisar. Plockade fram lite snacks, pizza, pumpor att karva och fler stolar att sitta på, och njöt av att få ha några av våra favoritmänniskor i vårt hem för en kväll. 
 
 
Det var ungefär det som jag hade dokumenterat. Sådant som jag hunnit med som det inte finns bilder på är bland annat lunch med lillebror, promenader med vänner, sovit över hos vän i Uppsala, någon fika här och där. Ni vet. Kanske är bra att jag varit mer där i stunden än uppe i att dokumentera och fotografera allt, dock. Tycker att det kan vara ganska skönt att lämna telefonen i väskan eller lämna den i annat rum när jag kommer hem. 
 
Men ja, det var några highlights i alla fall! Kram på er. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0