Thank u, lush!

Jag tycker litegranna att Sverige är dåliga på att ta vara på årstider. Vi är som bäst vid jul och midsommar- då är det dans runt gran och midsommarstång, kanel och apelsindofter i huset, kransar i håret. Det är ju härligt. Jag känner mest att jag vill ha lite mer av den varan. 
 
Sedan är ju faktiskt hösten min favorit av alla årstider. Doften av löv som fallit till marken, färgerna, den krispiga luften som fortfarande är tillräckligt varm för att klä sig bekvämt i (alltså sneakers, inga klumpiga snökängor). Så- gissa om jag är glad över lush sortiment, som varje säsong kommer med nytt specifikt för den årstiden som är? Nr. 2 är ju, som jag nämnt i tidigare inlägg, att de har så mycket förpackningsfritt. Mindre plast! Här kommer mina tre favoriter just nu.
 
 
Den stora tvålen, formad som en flaska, är en förpackningsfri duschgelé med namnet yog nog. Kryddnejlika, muskotnöt och lönnsirap är tonerna. Den glittrar dessutom lite! Lite festligt. 
 
Den lilla, glittrande pumpan är en bubbelbit. Den hålls under rinnande vatten och skapar ett gött skumbad. Den räcker dessutom till rätt så många bad! Bara att använda den mängden som önskas och sedan låta resten torka. Har liiiite svårt att beskriva dofterna i denna, det är lite... mustigt? Enligt innehållsförteckning ska grapefrukt vara centralt, men det är nog inte det första jag hade tänkt på!
 
 
Den sista, lilla, lilla burken innehåller en läppskrubb att skrubba torra läppar med. Den luktar (och smakar!) som titeln anger; pumpkin spice. Pumpa, kryddnejlika, ingefära och kanel. Maaaagisk! Nästan lite karamell- aktigt. Fast kryddigt då. 
 
Lite tips bara! För att göra hösten ännu lite mer höstig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0