Sista minuten till Grekland

Hallihallå. Efter att ha jobbat heeeeeela sommaren (mycket givande, men också litelite tråkigt när alla i ens närhet har semester) så bokade jag och J en sista minuten till Grekland. Det som fanns att välja på i vår prisklass när vi bokade var i princip Grekland, Spanien och Cypern. I Spanien har jag varit, så det kändes roligare att välja något av de två länder jag inte besökt redan. 
 
Vi hamnade i alla fall på en väldigt familjevänlig resort. Kände oss något udda i sammanhanget som kanske det enda unga paret utan barn, men det störde oss inte. Resorten var härlig, i och med att vi åkte ganska sent och inte mitt i högsäsong så var det ganska lugnt överallt, och stranden var magisk. 
 
 
 
Här låg vi mest om dagarna. 🔝 Jag läste ut boken "För att kunna leva", av Yeonmi Park som flydde från Nordkorea. Väldigt gripande och inspirerande! 
 
Vi gjorde två dagsutflykter. Den första gick till Santorini, där vi hann besöka båda de två större städerna. 
 
 
 
 
Ja, det var lika häftigt och vykortsvärdigt som man tänker sig! Mäktiga utsikter och utstickande miljö med alla små vitkalkade byggnader och blå kyrkotak. Det tog bra många timmar att resa fram och tillbaka till Santorini från Kreta, där vi bodde, men det var absolut värt det. Vi bestämde oss för detta lite i sista minuten. Hade garanterar ångrat mig om jag inte hade tagit chansen att se dessa städer. ✨
 
Detta fick bli en del 1, del 2 får komma i veckan. Hej så länge!
 

Kommentarer
Postat av: Hemma Hos Felicia

men wow, så drömmigt!! Ni ser ut att ha haft det super!!

Svar: Tack, det hade vi verkligen!!
Tove K

2019-09-15 @ 19:13:06
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0