Timmarna innan tenta

 
 
Godmorgon, lovelies. Här kommer ännu ett lite halvonödigt inlägg. För mig är det tentamorgon, och paniken skulle kunna vara så mycket större än vad den är. Om tre timmar ska jag sitta i aulan och få skrivkramp i handen. Men. Jag har faktiskt hållit mig riktigt lugn. Det får gå som det går. Sedan jag vaknade har jag hunnit med att repetera sammanfattningarna av de olika ämnena, ätit bananbröd med kardemumma och valnötter, påmackan, jordgubbar och en släng av agavesirap. Druckit te framför min halvklädda julgran (så det får bli när man inte har möjlighet att införskaffa allt pynt vid ett och samma tillfälle). 
 
Tror faktiskt att det kan vara det bästa sättet att hantera timmarna innan tenta. Jag kommer inte kunna få in något nytt i huvudet just nu som kommer kunna hjälpa mig då i alla fall. Stressa är bara onödigt och gör av med en massa kraft och energi som behövs mer när jag sitter där. Så, tipstips till dig som är i samma pluggstadie som jag: sov ut ordentligt, ät något mättande och andas. Kanske lite solstrålar i ansiktet på det om man har tur. Håll tummarna för mig idag, taco hej.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0