Om en massa nytt

 
 
De senaste veckorna har det varit full rulle. Jag har påbörjat studier på Stockholms Universitet som socionomstudent, med allt vad det innebär. Hur fungerar det? Hur lägger jag upp en vettigt schema? Och viktigast av allt: hur i hela friden får en tag på all litteratur utan att bli ruinerad? Det är mycket som har varit nytt att komma in i, att förstå. Samtidigt så känns det väldigt bra, jag har ett mål igen. Mål och delmål att ta mig över i min vardag. Trivs bra med att ha det så, det känns så lätt att tappa tråden annars. 
 
Utöver det så fick jag i samma veva som terminsstarten tag på en liten studenlägenhet (!!) som jag faktiskt flyttat in i. En minimini på hela 24 kvadratmeter, där jag har lyckats få in precis det jag behöver. Efter ett antal rundor på ikea, blocketannonser och diverse andra inredningsbutiker har jag fått ihop en liten avkärmad plats för säng, utrymme för soffa, soffbord och tv bänk, och dessutom en liten matplats. Där dukade jag upp en ordentlig frukost för Siri som var här i lördags! Pannkisar, melon och hembakt bröd. Det var gosigt, och jag älskar att kunna bjuda över mina favvomänniskor hur jag vill. Det här blir bra. 

Kommentarer
Postat av: Siri

Det var sååå mysigt att komma och hälsa på dig <33 Du får jättegärna skicka bilderna du tog

Svar: Jaa det var härligt att ha dig här!!
Tove K

2016-09-21 @ 16:30:10
URL: http://egoflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0