Raw twixbars



Hade en ledig eftermiddag idag, som jag spenderat med ett kort helkropps- HIIT- blevheltslutkörd- pass inspirerat av Tammy Hembrow. Kändes bra. Därefter fick jag för mig att jag ville göra någon slags raw- bakning, något jag inte gjort på väldigt länge nu. Så efter några minuters googlande och kikandes på recept så gjorde jag någon slags twixbar. Det blev toppen. Verkligen. Titta bara på hur krämig den där karamellen blev. Såpass bra att jag vill spara receptet, så här kommer det: 

Botten
ca 1 dl cashewnötter
2,5 dl kokosmjöl
8 dadlar
2 msk solrosfrön
Ev. en skvätt vatten för att den smuliga smeten ska gå ihop. 

Mixa alla ingredienser, tryck ut i en liten form, frys i några minuter. 

Kola
10 dadlar
2 dl jordnötssmör
0,75 dl mandelmjölk
En nypa havssalt 

För att få rätt konsistens kan det krävas mer eller mindre mandelmjölk, häll i lite i taget och sluta mixa när smeten känns bra. Smeta därefter ut kolablandningen över botten i formen och ställ sedan in i frysen igen. Smält mörk choklad över ett vattenbad och häll över kolan när den blivit kall. Låt formen stå i kylen tills chokladen stelnat, skär sedan upp dina bars och njut. Det var allt, taco hej.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Så mysiga och höstiga bilder. Såg väldigt gott ut! :)

Svar: Nämen tackar. Det var det! :)
Tove K

2017-10-05 @ 18:48:02
URL: http://ericajosefin.blogg.se
Postat av: Elin Bjurek

Vad gott det ser ut!!

Svar: Det var det! 😄
Tove K

2017-10-06 @ 18:32:08
URL: http://femtiosjukvadrat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0