Katträning

 

Vi har ju en magisk balkong till lägenheten (lucky me som kunde flytta in hos sambo), där jag bara vill spendera hela dagarna nu när det är så himla fint väder. Imorse skulle jag skriva en uppgift till skolan, och passade på att slå mig ned i balkongsoffan. Slutade med att tjocktröja och långbyxor åkte av på grund av värmen. Så härligt! Jag fick klart uppgiften och lite färg om huden. 

Problem hittills har dock varit kissen, som gärna vill vara med exakt där jag eller Jonathan är hela tiden. Jag har dock inte velat ha henne springandes fritt på balkongen även om jag är där, då vi bor rätt så högt upp. När jag istället stänger in henne står hon i fönstret och stirrar på mig eller krafsar på dörren tills den glider upp och hon kan ta sig ut ändå. SÅ! Jag lyckades äntligen få henne att åtminstone verka okej vid att gå i sele. Tidigare har vi provat vid ett par tillfällen, men knappt lyckats få på den för att hon varit så bråkig. Idag gick det. Sedan följde väl sisådär 20 minuter av att hon inomhus försökte få av sig den innan hon insåg att det inte var någon idé. Då kunde hon äntligen lägga sig till ro bredvid mig i solen, verkade trivas ätt så bra och jag kunde ha koll på vilket avstånd hon befann sig på hela tiden. Prima! Kommer nog användas flitigt om hon låter oss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0