Morgonstund

Goddagens! ✨ Idag har jag en ledig- mitt- i- veckan- dag att ta tillvara på. Startade morgonen med lite halvdålig känsla i både kropp och knopp, som jag (bokstavligt talat) försökt skaka av mig med min lugn- lista på Spotify och några minuter shaking. Gör mer för psyket än vad man kan tro! Planerar också att sträcka ut kroppen och öva lite headstands innan gymmet, så himla skönt att bara vara 100 % (egentligen 90 % kanske, om vi ska vara ärliga) närvarande i det fysiska och i kroppen för en stund. 
 
 
 
Provade att göra en kopp matcha på mandelmjölk imorse, vanligtvis använder jag havremjölk. Utvärderingen är att havremjölk är tusen gånger bättre, tipstips. Mandelmjölken skar sig, ville inte skumma sig minsta lilla, och jag fick stå med ballongvispen och röra alldeles för länge innan jag kände att det ändå blev drickbart i konsistensen. Så kommer hålla mig till havremjölk i fortsättningen. Det är förresten plättlätt att slänga ihop en kopp själv hemma, för att slippa de dyra cafévarianterna. Jag rör ut en tesked matchapulver med någon matsked varmt tevatten för att slippa klumpar, och häller sedan över lite varm mjölk av valfri (men alltså verkligen helst havre, hehe) sort. Sötar med lite honung eller agavesirap och någon nypa vaniljsocker. Gött. 
 
 
 
I övrigt har jag gjort ett försökt till framförhållning och planerat upp några uppslag i min bullet journal som nu är redo att fyllas. Längtar tillbaka till skolan litegranna efter att ha gått igenom allt? Vill vidare i min utbildning, liksom. Jaja, hoppas ni får en bra tisdag. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0