Söndagsmiddag och tankespår

 
 
 
 
 
Käkade Pinchos för första gången igårkväll, ihop med Erika och Leo. Gillade det. Konceptet, inredningen, maten. Det kände dessutom lite lyxigt för mig att det fanns en ganska lång radda med vegetariska/ veganska alternativ, och dessutom en del kul alkoholfritt att dricka. Inte helt vanligt. Skulle absolut rekommendera att besöka en av deras restauranger. Det var dessutom skoj att göra någonting av söndagkvällen, som annars ganska lätt bara försvinner! 
 
Idag har färre saker gått som jag vill. Ni vet, när ingenting känns riktigt rätt. Småsaker som ihop skapar en lite större "ångestig" reaktion i mig. Alla saker jag behövde ha med till skolan/ gymmet får inte plats i väskan jag vill använda, kläderna känns inte rätt på kroppen, jag hoppar över varenda låt jag sätter på i hörlurarna för att inget känns bra. Jag reagerar mest negativt och oroligt på allt, även sånt som egentligen inte spelar någon roll. Kom då på att det var ganska länge sedan jag hade en liknande dag eller liknande tankemönster, och det är dagens insikt som känns bra. Det känns okej att ha en sämre dag när jag har i bakhuvudet att jag fungerat prima i veckor och kommer göra det (troligen imorgon) igen. Då kan jag också lättare acceptera en dålig dag, och lägga energi på annat, som faktiskt är viktigt för mig, än att trycka undan allting. Det får vara lite sämre idag. Sidospår kanske, men åh, vad saker och ting blir lättare av att sätta ord på det ibland. Skriva ut det för mig själv. 
 

Kommentarer
Postat av: freedrics

Mysigt!

Svar: Absolut!
Tove K

2018-02-05 @ 18:10:28
URL: http://freedrics.blogspot.se/
Postat av: Josefin Nilsson

Så mysigt med Pinchos! Hoppas att du får en bättre dag imorgon :)

Svar: Det var det! Tack så mycket. :)
Tove K

2018-02-05 @ 19:08:19
URL: http://josefinnnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0