Vardagsutdrag

 
Det bästa med tentaplugg- dagar är möjligheten att lägga upp tiden lite som jag vill. Det skulle också kunna vara det värsta, i och med självdisciplinen det kräver. Jag sköter det absolut bra, vill jag påstå, men det händer att när jag väl ska sätta mig ned och läsa den där artikeln som väntar, eller gå igenom den där exempeltentan från förra terminen, så blir så mycket annat plötsligt väldigt intressant. Gymmet. Bloggen. Tradera. Till och med saker som städning och tvätt kan prioriteras. Mitt bästa knep när det blir så är att sitta någon annanstans än hemma; biblioteket, caféer, med mera. Kommer jag ut bland folk så vill jag dessutom se ut som någon som har någonting att göra, ni vet, något för sig, så då blir det oftast automatiskt att jag kommer igång med plugget snabbare än vad jag hade gjort annars. 
 
Meeeeen de senaste dagarna har jag låtit mig själv ta det lite chill. Jag känner mig i fas inför tentan och har fortfarande lagt tid dagligen på plugg. Därmed har det också känts helt rätt att lägga lite extra tid på att njuta av morgnarna, min favorittid på dagen. Gjort lite godare frukost, som ovan; valnötsscones. Älskar dessutom ljuset i lägenheten vid den tiden. Titta bara. Lite magiskt ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0