Vardagsklassiker

 
 
 
Dagens frukost på chiapudding, fryst mango, bipollen, kokos och mörk choklad. Det är så lätt att bara göra sig en vanlig, hederlig ostmacka när det inte riktigt finns tid att under morgonen laga bra frukost, vilket också kan vara gott, men nu saknade jag mina "bra-iga" frukostar med lite vettigare näringsinnehåll. Då är nog chiapudding ett av mina bättre alternativ. Bara att slänga ihop en större sats under kvällen, så räcker det två- tre morgnar framöver. Denna variant var höftad men bestod ungefär av; 2,5 dl krämig kokosmjölk, 2 dl havremjölk, 5 dadlar, en tsk vaniljsocker och en halv dl chiafrön. Valde att inte smaksätta med mer än så, utan ville kunna välja mer fritt bland toppings efter vad jag under morgonen är sugen på istället. ✨✨
 
Dagen har hittills spenderats med en tur till gymmet och plugg. Gympasset, som skulle bli ett bröst- och axelpass, kändes sådär, och jag valde att halvvägs igenom avbryta det jag tänkt göra för att avsluta med lite kondition istället. Ni vet, man ska lyssna på kroppen och yada yada. Så, nu tänker jag krypa upp i soffan med en kopp te och lite studieläsning. Taco hej!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, såg mysigt ut!

Svar: Det var det! ✨
Tove K

2018-01-09 @ 19:40:32
URL: http://nouw.com/elinlarssonkalla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0