Halloween- vecka

I och med att jag tycker att det passar rätt så bra en söndag såhär, så kommer här ännu en veckosummering. Det har ju varit halloween under veckan, och därmed har temat genomsyrat nästintill varenda dag. Lördagen för en vecka sedan spenderade vi till exempel med en kort sväng in på en halloweenfest. Jag och Jonis hade lite svårt att besluta oss för vad vi skulle vara, så sista minuten- utklädnaden blev Jessica Day och Nick Miller från New Girl (en av tidernas bästa komediserier). Tycker själv att vi lyckades rätt så bra, haha. 
 
 
Är inte så mycket för att klä ut mig till läskiga saker, för jag lyckas sällan särskilt bra med det. Denna^ typ av utklädnad är då betydligt lättare! Och rätt så bekvämt att ha på sig, inga latexsår som kliar eller linser som skaver. 
 
Om vi sedan hoppar till onsdagen, den 31a, så var det alltså halloween på riktigt. Alla som tror att det infaller något annat datum har feeeel. Så, då bjöd vi över lite vänner från både min och Jonis sida, sådär, för första gången i den nya lägenheten. Jag förberedde lite cupcakes som folk kunde halloweendekorera, de flesta karvade sig en liten pumpa, vi slog på en vampyrfilm mot slutet av kvällen. Riktigt mys, och det var kul att få visa lite vänner vart och hur vi bor nu för tiden. Hade också en ny höst- favvo på spisen; nämligen varm äppelmust. Riktigt gött att värma på med en skiva apelsin och en kanelstång. Höstiga smaker utan att bli för mycket jul, om ni förstår. 
 
 
Till sist så spenderade vi kvällen igår på Gröna Lund, som haft halloweenöppet i veckan. Jag var snäppet varmare än förra året, då jag minns att jag mest stod och frös. Visst var jag lite frusen till och från nu också, det blir väl lätt så i långa, stillastående köer. Meeeen kände ändå att jag höll mig hyfsat varm för det mesta. Vi passade på att gå i ett par av de skräckhus som vi inte hann med förra året, som Zombie zone och den nya varianten Skeppet. Tycker det är så himla mysigt att Grönan har den här grejen varje år. Att gå runt där i kylan, med pumpor här och var, slänga i sig en nygjord donut eller lite langos, bli småskrämd av zombies, fågelskrämmor och pirater. Ja, nej, det skulle kunna vara så att det är den ultimata höstkänslo- skaparen. 
 
 
Har en liten update till att dela med mig av, nämligen vår nya bokhylla. Den får nog vänta på ett eget inlägg dock. Taco hej sålänge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0