Söndag

Det är söndag igen. Jag lämnar en jobbhelg bakom mig och försöker ta några minuter att ladda upp inför en ny vecka. Är inte heeeelt redo, känner att det tar emot lite i både kropp och knopp. Meeeen; jag har förberett frukost to go till imorgon bitti, jag kan fortfarande komma i säng i hyfsad tid, jag har fått lite tid för mig själv ihop med en kisse som har varit rätt så lugn. Tosca har haft några "kaos- nätter" och väckt oss väldigt, väldigt tidigt. Det verkar dock, pepparpeppartaiträ, ha lugnat ned sig lite nu. De senaste morgnarna har hon kommit och velat gosa först efter att mitt larm har gått. Det är ändå rätt så goda förutsättningar för en ok start på måndagmorgonen. 
 
Bäst med veckan som varit var nog att vi fick vårt nya matbord med stolar på plats. Det har skapat en plats som möjliggjort både middagar ihop med härligt sällskap och en söndagsfrukost som ingen av oss känner några behov att stressa ifrån. Jag är superdupernöjd. Får försöka slänga in lite bild på det under veckan. 
 
Under veckan som kommer ser jag mest fram emot att ta mig tiden att ta en himla promenad. Alltså. På riktigt. Det har varit helt maaaagiskt väder de senaste dagarna, och jag har tänkt gång på gång att jag bara vill slänga på mig en gosig tröja och ta en riktig långprommis. Tiden har dock inte riktigt funnits. Så det är väl lite veckans måste. Kommer bli besviken om det känns som att jag missar höstens peak, det är så fruktansvärt fint och något av en boost för min mentala hälsa att befinna mig utomhus just nu. 
 
Hoppas att ni har tid att njuta av årstiden! Alla borde nu när det är som finast. 🍂 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Tove, 19.


     

     



RSS 2.0